Pradžia

Dešimtųjų mažųjų žaidynių seminarai mokytojams: gausūs praktiniais užsiėmimais ir naujomis idėjomis

2024-01-31
Dešimtųjų mažųjų žaidynių seminarai mokytojams: gausūs praktiniais užsiėmimais ir naujomis idėjomis

Sausio 25 ir 29 dienomis Kaune ir Palangoje įvyko dešimtųjų Lietuvos mažųjų žaidynių (LTMŽ) praktiniai seminarai ikimokyklinio ugdymo pedagogams. Į du susitikimus iš visos Lietuvos susirinko 200 mokytojų, kurie įgavo naujų žinių ir praktinių gebėjimų, praversiančių didinant ugdytinių fizinį aktyvumą.

Šiais metais LTMŽ projekto dviejuose praktiniuose seminaruose „Alfa kartos vaikų fizinis aktyvumas. Dešimtmečio patikrintos praktikos“ galėjo dalyvauti ribotas skaičius mokytojų, todėl, norint patekti į seminarą, reikėjo ypač greitos reakcijos: 200 pedagogų į seminarus užsiregistravo mažiau kaip per 10 minučių.

„Tai, kad šiemet vietų kiekis seminaruose buvo ribotas, dalį pedagogų nuliūdino, tačiau tie, kurie atvyko į susitikimus, buvo labai aktyvūs, motyvuoti ir žingeidūs”, – komentavo Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos (RIUKKPA) prezidentė Audronė Vizbarienė.

Audronė Vizbarienė

Dešimtojo sezono kontaktiniai seminarai buvo kiek kitokie nei anksčiau – šįkart pasiūlėme tik praktines veiklas, kurios yra pačios svarbiausios ir aktualiausios pedagogams, dirbantiems su mažais vaikais, o teorinius teiginius integruotai pasikartojome žaisdami ir varžydamiesi. Žinome, kad mokytojai laukia idėjų, naujų žaidimų, patarimų, kaip dirbti su šiuolaikiniais vaikais, kad jie būtų aktyvūs, žingeidūs, nenuobodžiautų ir, patirdami  judėjimo džiaugsmą, sėkmingai susiformuotų pirmuosius judėjimo įgūdžius ir aktyvaus gyvenimo nuostatas.“

Seminaras Palangoje

Lietuvos olimpinio komiteto Olimpinio švietimo direktorius Kasparas Šileikis akcentuoja, kad pradedant naują, jau 10-ąjį LTMŽ projekto sezoną, svarbus kokybiškas ir inovatyvus mokytojų ugdymas. „Mums visiems kaskart tenka susidurti su vis naujais iššūkiais, kaip pačius mažiausius sudominti fiziniu aktyvumu, tad nuolatinis naujų žinių, idėjų ir sumanymų dalijimasis tarp pedagogų ženkliai gerina mokymosi proceso efektyvumą. Nuostabu matyti, kad mokytojai tokie smalsūs, norintys tobulėti ir semtis naujų žinių dėl savo auklėtinių“, – sako K. Šileikis.  

Seminaras Kaune

Kai kurie seminarų dalyviai šiemet į projektą prisijungė pirmą kartą, o kiti dalyvauja nuo pat projekto pradžios. Patyrusi ikimokyklinio ugdymo mokytoja Marytė Vilčinskienė iš Vilniaus lopšelio-darželio „Žilvinėlis“ džiaugėsi ir vėl turėdama galimybę dalyvauti praktiniame seminare. „Labai džiugu susitikti su visais mokytojais, įgyti daugiau žinių. Labai smagu, kad RIUKKPA paruošė įvairiausių aktyvių užduočių. Kiekvieną įgytą pamoką galėsiu naudoti visus ugdymo metus“, – po seminaro įspūdžiais dalijosi dalyvė ir pridūrė, kad nepaisant ilgametės patirties, ji kasmet vis tiek sužino ką nors naujo. Pedagogės M. Vilčinskienės nuomone, visos ikimokyklinio ugdymo įstaigos turėtų dalyvauti LTMŽ projekte. „Kuo daugiau sportuosime, judėsime, tuo labiau būsime sveikesni, gražesni, jausime pagarbą vieni kitiems, gražiai bendrausime“, – yra įsitikinusi ji.

Pedagogė Vaclava Valevičienė iš Šakių rajono Panemunių mokyklos-daugiafunkcinio centro, Lekėčių skyriaus, prisipažino, kad su nekantrumu laukė, kada šiemet prasidės žaidynės: „Pernai vaikai buvo tokie laimingi, mes tiek patyrėme emocijų. Pernai visus metus tuo gyvenau. Šiemet mokau kitus vaikučius, tad noriu ir jiems tą patį perduoti – kad jie pajaustų judėjimo džiaugsmą!”

Marius Zoza iš Mažeikių lopšelio-darželio „Bitutė“ LTMŽ festivalyje dalyvauja jau 9-ąjį kartą! Šių metų seminaras jam patiko dėl ypač gausios praktinės veiklos: „Labai naudinga visiems kartu pajudėti, pasilinksminti, išmokti naujų dalykų, kuriuos galėsime perduoti vaikams“. 

Marius Zoza

Naujų idėjų seminare pasisėmęs ir trečią kartą žaidynėse dalyvaujantis mokytojas Andrius Steponaitis iš Klaipėdos lopšelio-darželio „Alksniukas“ visai LTMŽ bendruomenei 10-ojo sezono proga jis linki nesustoti tobulėti, dar daugiau naujų idėjų ir toliau judėti į priekį!

Jau nuo netrukus LTMŽ bendruomenės laukia pirmasis projekto etapas – virtualūs fizinio aktyvumo užsiėmimai. Nuo vasario 5 dienos iki kovo pabaigos, kiekvieną pirmadienio rytą, 9 val., „Facebook“ paskyroje arba „YouTube“ kanale kviečiame ieškoti naujų užsiėmimų ir pritaikyti juos ugdymo procese, o tėveliai užsiėmimus galės panaudoti planuodami aktyvų laisvalaikį namuose. 

Siūlome nepamiršti ir ankstesnių `projekto sezonų metu sukurtų virtualių užsiėmimų, kuriuos galite rasti mūsų „Facebook“ paskyroje arba „YouTube“ kanale

Antrojo etapo metu dalyviai organizuos LTMŽ festivalius savo įstaigose, o sezono pabaiga bus pažymėta penkiais finaliniais žaidynių festivaliais skirtinguose Lietuvos miestuose, kur susitiks skirtingų ikimokyklinio ugdymo įstaigų komandos. 

LTMŽ nuo 2014 m. organizuoja Lietuvos tautinis olimpinis komitetas ir RIUKKPA. Projekto metu siekiama įtraukti 1,5–7 metų vaikus į jiems patrauklias fizinio aktyvumo veiklas, taip skatinant džiaugsmą sportuoti, bendrauti, patirti gerų emocijų ir nuo mažų dienų stiprinti sveikatą.

Nuotraukų galerijos:

Praktinis seminaras Palangoje 2024 01 29

Praktinis seminaras Kaune 2024 01 25